1. lokakuuta 2013

vieras!

Isosisko on ollut vierailulla nyt illalla ja Mio on saanut oman tasoista seuraa :) kiva kun joku jaksaa leikkiä ja olla innoissaan junaradoista. Mä myönnän olevani tylsä mutsi siinä mielessä, että harvoin menen lattiatasolle leikkimään. Sen sijaan me luetaan kirjoja, tehdään ruokaa, siivotaan ja käydään kaupassa yhdessä. Otan Mion mielläni mukaan kaikkeen tekemiseen ja se on kiva opettaa toiselle arjen askareet jo pienestä. 
Leikittekö te lastenne kanssa? 



Lupasin Miolle eilen kaupassa että tehdään pinaattilättyjä tässä jokupäivä, ja se sopikin hyvin kun jääkaappi oli tyhjilään ideoista. 


Iltapalaksi Tanja väsäsi meille valkosipuli leipiä ja kermaviilidippiä. Mm voi hitsi kui hyviä ja tämä oli samalla Mion iltapala. 



8 kommenttia:

  1. Mä oon kaikki päivät Sylvesterin kanssa lattialla! :) En juurikaan ees osaa istua esim sohvalla, oon mä missä tahansa, musta on jotenkin luonnollisempaa istua siellä, missä lapsikin on! :) Ja sen kyllä huomaan, mulla on häntäluu aina tosi kipee, ku en ikinä muista ottaa mitään tyynyä pepun alle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe no Sylvester on sitten onnekas kun sillä on aina leikkikaveri läsnä

      Mä jotenkin olen ajatellut tän niin että on hyvä että Mio oppii leikkimään itsekseen, jolloin myös mielikuvitus sitten saa uudet ulottuvuudet. Toisaalta luulen että lapsi tykkää enemmän kun tosiaan on seuraa.. Asialla on monta näkökulmaa. Mutta tosiaan, mä olen aina vierastanut tosi paljon sellasta leikkimistä, eikä se itseltä tule luonnostaan.

      Poista
    2. Joo siis mä oon luonnostaan sellanen hassuttelija ja oon leikkiny oikeestaan koko ikäni.. :) Mä luulen ettei se lapsikaan siitä juuri mitään saa jos äiti väenvängällä yrittää leikkiä jos äiti ei vaan osaa sitä tehdä :)

      Poista
  2. Leikin aika harvoin lasten kanssa, kun tytöt leikkivät usein keskenään... Matiaksen kanssa saatan autolla päristellä pari minuuttia, mutta poikakin jo hakeutuu tyttöjen seuraan leikkimään. Sitten jos oon oikee innostunu tyttöjen kans Barbeilla tai Little Petseillä leikkimään, ne nauraa ja innostuu ihan hulluna ja seuraa ku mä leikin... ja siitä ei taas tuu mitään et mä yksin leikin ja ne nauraa mulle. Nii ja sit hirviä kitinä jos lopetan et "leiki vielääää!" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulta tuli kaksi samanlaista kommenttia, joten hyväksyin nyt vaan tämän yhden :)

      Miokin itseasassia on aina ihan pihalla jos mä innostun jostain leikistä, mitä siis tapahtuu todella harvoin! Yleensä mä kyllä autan rakentamaan esim junarataa tai lego- tornia, mutta en laske sitä 'leikkimisieksi' vaan enemmän rakentavaksi. Hmm, olipas outo määritelmä. No mutta ehkä ymmärsit!

      Mulla ei vaan tule luonnosta tuo leikki. En osaa!

      Poista
  3. Joo, luulin ettei se eka kommentti lähteny ollenkaan :D

    VastaaPoista
  4. Mitäs laitoit noihin leipiin? Maistuivatko Miolle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitan 'reseptin' blogiin :)

      Poista