12. lokakuuta 2013

Satay Kastike ja Hunaja Jauhelihapihvit

Kyllä luitte otsikon oikein. Mä olen ylittänyt kokkailitaitoni, sillä tämä oli ehkä paras lounas mitä olen tehnyt. Ikinä!


Too bad, että mä olin yksin Mion kanssa todistamassa tämän ruuan täydellisyyttä sillä välin kun mun normaali ruokaseura (äiti) on jossain ihmeen kuoro konsertissa Helsingissä (!). 


Ekaksi maustoin 400g jauhelihaa Gram Masalalla, suolalla ja pippurilla. Lisäsin myös vähän valkosipulijauhetta. Suolaa näissä saa olla mielestäni reilusti. Syyn kuulette kohta. 


Sitten nuo pihvit paistetaan keskilämmöllä pannulla. Älkää kärstätkö pihvejä vaan sillai sopivasti. Kun pihvit on valmiit niin kaada pihvien päälle reippaasti hunajaa. Kyllä! Ja kaada päälle sesam siemeniä. Mulla oli kaapissa mustat sesam siemenet, mutta luulen että vaaleat sopii vielä paremmin tähän hommaan. Anna pihvien kieriä hunajassa ja siemenissä hetken. Sitten ne ovat valmiit.


Valmistin tämän oheessa kastikkeen pihveille, jossa oli nuudeleita. Aloitin paistamalla paprikaa tomaattia ja valosipulia pannulla. Annoin hetken aikaa paistua jonka jälkeen lisäsin kesäkurpitsan, currya sekä inkivääriä. Syy miksi en paistanut kaikkia kasviksia kerralla oli se, että halusin säilyttää kurpitsassa peinen puru tuntuman. 
Tämän jälkeen Mio kaatoi reilun verran soija kastiketta mukaan kasvisten sekaan ja mä kauhoin kaksi reilua ruokalusikallista maapähkinävoita. Heitin keitetyt nuudelit sinne sekaan ja vettä. Avot. Kastike valmis! 


Nuo pihvit näyttävät vähän palaneilta, mutta se johtuu vain ja ainoastaan mustista sesam siemenistä. Oli aivan sikatörkeen megahyvää ja pakotan kaikki mun lukijat kokeilemaan! 
Mars hellan ääreen! 


4 kommenttia:

  1. Omg, låter super, du får göra om det nästa vecka

    VastaaPoista
  2. Ehkä mun pitää kokeilla, kun noin kovasti hehkutat. Ja kuulostaakin superhyvältä.

    VastaaPoista
  3. Mö odotan että kutsut mut syömään joku päivä :)

    VastaaPoista
  4. Aivan varmasti kokeilen!! Namnamnam!

    VastaaPoista