30. lokakuuta 2013

Maapähkinävoi-Banaani-Muffinsit

Mähän olen harrastanut Mion kanssa muffinsien leivontaa. Sellaisia 'terveellisempiä' välipala muffineita joita on hyvä tarjoilla välipalaksi lapsille. 
Hakusessa on kokoajan ollut kaveria niille mun porkkana-muffineille, ja nyt löytyi napakymppi! Reseptin otin yhteishyvä lehdestä, mutta sovelsin taas tapani mukaan. 


Mun muffinseihin tuli: 

n.1 dl maapähkinävoita
2,5 banaania
2dl jugurttia
1 kanamuna
1dl sokeria
4dl vehnäjauhoa
1tl ruokasoodaa
0,5tl suolaa

Musasin ensin banaanit, ei kovin sileäksi mutta riittävän. Lisäsin jugurtin, kanamunan, maapähkinävoin ja sokerin. Sekoitin kunnolla, mutta maapähkinävoi saattaa jäädä pieniksi könteiksi tuonne taikinaan, ja mielestäni se sopi hyvin. Sekoitin toisessa kulhossa jauhot, suolan ja ruokasoodan. Sitten vaan kaikki sekaisin. Käytin kertakäyttö muffinivuokia ja niissä harmittaa se että nuo ei ikinä pysy muodossa, vaan leviää ympäri ämpäri. Oli jälleen superhelppo resepti, ja helpommaksi tämän teki se että ei tarvinnut seistä puoli päivää raastamassa porkkanoita. Nämä ovat vielä paremman makuisia mielestäni! Makeutta löytyy enemmän kuin niistä toisista ja sen aiheuttaa tuo banaani.



Nämä ei voita muffineiden kauneuskilpailuita, mutta maistuvat tosi hyvältä. Mun uusi tuttavuus keittiössä on tuo maapähkinävoi joka on tullut jäädäkseen. Se on yllättänyt todella positiivesti jokaisessa ruokalajissa mitä olen sitä käyttänyt. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan. 
 

5 kommenttia:

  1. Suomen kielessä muffinit, muffineihin, muffineiden, jne ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Tiäkkö mä mietin tätä samaa kun kirjotin tätä postausta :) kiitti ku korjasit!

      Poista
  2. Nam, kuulostaapa hyvältä, pakko varmaan kokeilla joskus! :)

    VastaaPoista
  3. Mums mums, muffinssit :)
    Kiitos reseptistä!

    VastaaPoista
  4. Låter gott, finns det ännu kvar?

    VastaaPoista