29. lokakuuta 2013

Blogi - Blogihaaste


Mä harvoin tykkään blogihaasteista, mutta tämä oli erilainen ja itselleni mielenkiintoinen! Siksi kopioinkin sen, vaikka minua ei henkilökohtaisesti taidettu haastaakkaan! 
Ideana on siis kertoa omasta blogista ja ajatuksista otsikoiden alle.
Lisäsin jonkin otsikon sitä mukaan mitä halusin kirjoittaa. Haaste kopoitu
Johanna Koon Blogista
Perusjutut:
Aloitin blogin 2,5 vuotta sitten ystävän inspiroimana. Tarkoituksena oli alunperin vain päivitellä perheelleni joka asui silloin toisella paikkakunnalla. Sittenmin minä ja lapset ollaan asetuttu samaan kaupunkiin, mutta bloggaaminen on 'jäänyt päälle'. 
Kirjoitan siitä mikä minua kiinnostaa. Mun blogi, mun ajatukset. En sen enempää siis voi rajailla aiheita :)

Teksti ja ulkoasu:
Mä panostan kuviini laatuun mielestäni paljon. Nappailen lapsista kuvia päivän mittaan varmaan lähemmäs sata kappaletta, mutta vain pari hassua päätyy blogiin. Muokkaan myös melkein jokaisen kuvan, ja se onnistuu puhelimellani (Sony Xperia Z). Tekstin luen aina kerran tai kaksi läpi ennen napin painamista! Musta on itse mukava lukea huoliteltua tekstiä, joten yritän tuottaa sulavaa myös itse. Kirjoitusvirheitä löytyy sitten varmaan muidenkin edestä, mutta pannaanko se kaksikielisyyden piikkiin? Ärsyttääkö teitä mun teksteissäni kirjoitusvirheet? (saa kommentoida anonyymisti :D hahah)

Yhteistyö ja mainonta:
Mä teen mielelläni yhteistyötä yritysten kanssa jos sellainen mahdollisuus tulee eteen! Mä en ole rikas, joten jos voin omaa talouttani helpottaa jotenkin, niin sen teen! Pieni mainonta ei mielestäni ole haitaksi, kunhan pysytään asiallisissa rajoissa. Itse olen joidenkin blogien lukemisen lopettanut, sillä mainoksia oli jokaisessa postauksessa ja teksteistä katoaa siten myös syvyys. But hey, thats just me!

Kuvat:
Ovat kaikki omiani. En lainaile. Jos lainaan niin mainitsen siitä.

Kurjat kommentit:
Ovat todella inhottavia. Mua on monta kertaa loukattu täällä, ja se on todella ikävää. Joku voi ajatella että mitäs jakelet omaa elämääsi internetissä, mutta bloggaaminen on ainakin mulle suurimaksi osaksi positiivista, ja antaa enemmän kuin se ottaa! Vain siksi, että kerron elämästämme, ei anna ainakaan omasta mielestäni tuntemattomille lupaa haukkua mua/lapsiani. Muutama rasisitinen kommentti on tullut, mutta en niitä julkaise.
Rakentavasti voi aina asioista puhua, ja neuvoja otan mielelläni vastaan tietenkin.
Jotkut ihmiset ovat kuitenkin ottaneet asiakseen kommentoida meidän ykstyisyyttä, esim parisuhdetta. Kommenttia tulee usein, mutta näitäkään en julkaise. Joillakin vaan viiraa päässä, en ymmärrä miksi toista ihmistä halutaan satuttaa? Myös jotkut asiat voisi pitää omana tietonaan, kaikkea mäkään en halua lukea, varsinkaan blogissani. Arvostaisin suuresti jos ne muutamat imbesillit jotka täällä käyvät huutelemassa jatkaisivat matkaansa johonkin muualle.
Järki käteen ihmiset, ja muistakaa kohdella muita ihmisiä niinkuin te haluatte tulla kohdelluksi.

Työhöni liittyvät asiat:
Mulla ei ole töitä tällä hetkellä, mutta kotiäiteyskin on sitä jollakin tasolla. Viihdyn kotona nyt kun Mai on näin pieni. Tykkään laittaa kotia (älkää nyt siis missään nimessä luulko että osaisin sisustaa!), siivoilla, laittaa ruokaa ja ottaa vähän rennommin. Voisin mahdollisesti kuvitella olevani kotona pitempäänkin jos taloudessa olisi se toinen työssäkäyvä ja olisi rikas sellainen.

Liitännäiset:
Käytän Instagramia sekä Facebookia aktiivisesti. Klikkaammalla pääsee seuraamaan ja tykkäämään. Instagramiin lisäilen kuvia päivittäin ja enemmän reaaliaikaisesti, kun blogi sitten laaha hieman perässä.

Linkit:
Juu linkitän. Varsinkin toisten blogit ja mahdolliset tuotteet.

Postaustahti:
Mielestäni postaustahtini on sopiva. Yritän päivittäin postata jotain, että lukijoilla olisi aina jotain uutta vastassa kun päivittelevä selainta.
Kuitenkin minäkin vietän viikossa päivän parin jolloin on hiljaista. Varsinkin silloin kun omassa elämässä kuohuu, tuntuu että blogi on se mistä tingin ensimmäisenä.

Yksityisyys:
Kirjoitan blogissani melkoisen avoimesti elämästämme. Tietenkin tulee kaunisteltua tiettyjä asioita, ja parisuhde on sellainen asia mistä en mielelläni puhu täällä. Suurin syy miksi avioliittomme ei täällä blogissa ruodita on se, että se on monimutkainen. Ihmiset eivät ymmärrä eivätkä hyväksy erilaisuutta. Haluan varjella sitä osaa joka on ehkä itsellekkin arka aihe ja epävarma ajoittain. 

Tulevaisuus: 
Mä aloitan sairaanhoitaja opinnot ensi syksynä. Tarkoituksena on siis olla kotona vielä melkein vuosi lasten kanssa. Mä rakastan elämäämme tällä hetkellä, ja viihdyn tosi hyvin tässä hetkessä. Haaveena blogin suhteen olisi se, että saisin tehtyä tästä isomman ja tuottavamman. Rakastan kirjoittamista, ja tämä on minulle terapiaa arjessa. Miksi ei siis hyötyä siitä myös rahallisesti? 
Tavoitteena siis kasvattaa lukijakuntaa nyt ainakin seuraavan vuoden ja katsoa mitä tämä tuo tullessaan. Haluan kehittyä ja saada uusia tuttuja tämän kautta, saada kirjoitus inspiraatiota ja valokuvata enemmän. Kaikki haasteet otan avosylin vastaan ja jos joku on kiinnostunut yhteistyöstä kanssani, saa ja pitää ottaa yhteyttä. Tuntuu tällä hetkellä että tulevaisuus on todella valoisa ja olen niin täynnä energiaa. Lasten kanssa arki sujuu jo kuin rasvattu, joten ajoittain tuntuu että voisin haastaa itseäni entistä enemmän. 


 Onks kellään mitään kysyttävää?

1 kommentti:

  1. Ei kysyttävää mutta hauska haaste!! Haastan siis itteni sun blogin kautta :-D kiitos ideasta

    VastaaPoista