17. syyskuuta 2013

Vinkki: Porkkanapesto


Hei! Mä jatkuvasti metsästän uusia reseptejä ja mietin miten voisin tehdä parempaa ruokaa. Tänään mun lehtiaukeamalle osui tälläinen resepti, ja päätin heti kokeilla kun melkein kaikki ainekset löytyi kaapista.
Mä harvoin teen suoraan reseptistä mitään, vaan sovellan vähän oman maun mukaan. Mä tein näin: 

3 Porkkanaa
4cm pala Parmesanijuustoa
0,5 purkkia creme fraiche
Tuoretta Korianteria
Kourallinen parapähkinöitä
Solaa ja Pippuria

Pastaa. 

Pasta liedelle. Kuorin porkkanat ja heinonnin ne sauvasekottimella hienoksi massaksi. Ainakin teoriassa. Jouduin vähän avittamaan lopuksi raastimella, kun jäi isompia paloja sekaan. Raastoin parmesania reilusti porkkanan kaveriksi. Parapähkinät sain heinonettua sauvasekottimella onneksi ja sekoitin kaikki muutkin ainekset yhteen kulhoon. Alkuperäisessä ohjeessa oli tuore Basilika, mutta sitä multa ei löytynyt joten korvasin Korianterilla. Sopi tosi hyvin. Kun pasta on valmis niin sekotin tuota porkkana massaa sekaan ja laitoin lautaselle. Lisäksi meillä oli Parmakinkkua <3 Sopi hyvin.

Mä en mikään Pesto fani ole ikinä ollut, mutta tämä oli tosi hyvää! Porkkana antoi makeutta ja ruoka oli aika mietoa. Reseptiä voisi vielä vähän kehitellä ja lisätä vaikka pikkuriikkisen tulisuutta.

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa tosi hyvältä, täytyy ehdottomasti laittaa resepti muistiin jos joskus kokeilis...

    www.mineamarissa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. oh gotta try this one! me ollaan iha hurahdettu pestoon, (pirkan oma paras) jonksu laittaa sitä kaikkialle ;)

    VastaaPoista