11. syyskuuta 2013

Omaa aikaa


Mulle tarjoutui mahdollisuus viettää hetki omaa aikaa tänään joten lähdin uimaan. Harvinaista herkkua, jota todella arvostan. Aina kuitenkin kun olen jossain humputtelemassa ilman lapsia, niin ajatukset ovat siellä missä hekin. Lisähaasteen erossa olemiseen tuo Main uusi vaihe - vierastaminen. Omg. Se kiljumisen määrä, ja dramaattisen muotoinen suu kun mä poistun näköpiiristä. Pitäisi varmaan olla imarreltu tästä saamastani huomiosta. Olenkin. Onhan se kiva kun toinen tykkää niin että itkettää. Mutta kiljumista voisi vähän rajottaa.

Ruoka on nyt ruvennut maistumaan, ja Mai hallitsee syömisen todella hyvin. En nyt ihan syömäpuikkoja antaisi vielä, mutta ruoka menee jo suurimmaksi osaksi mahaan. Selvästi Mai oli valmis kiinteisiin. Mai syö noin 3-5 kertaa päivässä ruokaa. Me ollaan nyt maistettu: porkkana, peruna, avokado, banaani, päärynä, maissi, luumu, mango sekä kaurapuuro. Tänään vuorossa bataatti ja mahdollisesti kukkakaali tässä lähipäivinä.
Ootteko muuten pakastaneet esim peruna/porkkana soseita vai teettekö perunat aina tuoreena?

Mä olen ollut aika stressaantunut nyt viime aikoina, hyvällä tavalla. Raivaan vaatekaappia jälleen kerran ja laitan kaikkien kamoja myyntiin. Mun lempipuuhaa on juuri kaikki tälläineni järjestäminen ja siivoaminen! Dymo vinkuu kun mä otsikoin varasto laatikoita. Ihan parasta saada paikat tiptop, niin saa olla ylpeä itdestään. Nii ja tietty rahan saaminen myymisistä on positiivinen boonus myös.

7 kommenttia:

  1. Mää oon pakastanut (sillon kun soseita syötiin) perunaa ja porkkanaa yhessä taikka sitten seassa jotain muuta. Ja kyllä se pakastamisen kestää. Ei se tosin ihan samanlaista ole kuin tuore, mutta toimii kyllä. :) Sen huomasin, että mitä enemmän seassa on muuta niin sitä paremmin se pakastamisen kestää. Eli kantsii laittaa mahdollisimman paljon sekaan muuta kuin pelkkää perunaa. Perunaa siis vähiten. Eli yli puolet jotain muuta. Niin silleen se säilyy parhaiten hyvänä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitos vinkistä! Pitääpä pistää ruokatehdas jälleen pystyyn tässä jokupäivä!

      Poista
  2. Mä taas pakastin ksikki msuy erikseen jääpalamuotteihin. Sit sekotin niitä palojs kaskenään,nii sai helpost variaatiota!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei NAINEN! Nyt jotain järkeä tohon kirjottamiseen :)

      Me ajateltiin laittaa äitin kans tänään suurtalouskeittiö pystyyn ja tehdä Maille ruokaa kasoittain! Sitä ennen hakemaan Jyskistä jääpalamuotteja :)

      T-Supermutsi!

      Poista
  3. Mä taas pakastin ksikki msuy erikseen jääpalamuotteihin. Sit sekotin niitä palojs kaskenään,nii sai helpost variaatiota!

    VastaaPoista
  4. me tein valmiit sekotukset pakkaseen enkä koskaan yksitellen pakastanu mitään mutta muut kyllä on yksitellenkin pakastanu eli ei varmaan mitään väliä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä varmaan kans teen erilaisia comboja ihan suosiolla.

      ootkos muuten ikinä pakastanut Avocadoa? Ei varmaan hyvä idea?

      Poista