29. syyskuuta 2013

2 in 1

Taas vierähti päivä ja toinen ku pääsin tänne postailemaan. Päivät on niin super täynnä ohjelmaa, ja illalla kun noi nappulat on mennyt nukkumaan niin mä pidän joskus siitä että saan nostaa jalat ylös sohvalle ja antaa Frendien viihdyttää mua. Normaalisti mä hyppään sänkyyn jo ennen klo 22 :)


Eilen meillä oli sellanen päivä että käytiin katsomassa Tre kronor merirosvolaivaa, joka oli täällä Vaasassa vierailulla Tukholmasta. Mio oli todella innoissaan ja juoksi koko laivan läpi, imien sisäänsä kaiken mitä näki ympärillään. 
  Kauaahan me ei siellä edes oltu, mutta hyvä ohjelmanumero tälläiselle taaperolle.


Leivottiin lisää muffineita Miolle pakkaseen. Osottautunut ihan super hyviksi nuo. Niissä ei ole paljon sokeria (0,5dl), vaan tosiaan porkkanaa ja nyt laitoin sitruunan kuorta ja vähän mehua sekaan soveltaen tuota aikaisempaa reseptiä. Mio tykkää!


Mulle tuli tässä sellanen idea, että kuhan vaan jaksaisin, niin voisin ruveta postailemaan enemmän ruoka juttuja - lähinnä siis siitä mitä Mio syö. Itse ainakin kaipailen lisää ideoita että mitä tuollaiselle pienelle voi tehdä, joten autan ehkä edes jotakuta muutakin äitiä jakamalla ne omat päivittäiset ruokavinkit. 
Eilen tarjolla oli possun sisäfilettä ja peruna gratiinia. Osu ja uppos. 

Mailla oli porkkana sosetta lounaaksi eilen, ja tänään hän sai elämänsä ensimmäisen liha -aterian kun laitoin sekaan jauhelihaa. 


_________________________________________________________________


Mio on sellanen jokapaikan näplääjä et mulla menee lanttu jumiin vähintään se 18 kertaa päivässä. Eilen mun rakas uusi huulipuna sai kokea kolhuja kun Mio löysi sen, ja halusi tietenkin levittää sitä naamaansa. Kuva ei nyt todellakaan kerro oikeestaan mitään, koska toi huulipuna oli tosiaan ihan pilalla, ja Mion naama ihan punassa. Yritin sitä koota jotenkin kasaan... Tää on jo kolmas huulirasva/huulipuna joka menee 'parempiin suihin'. Fuck.



Mä sitten sain tänään älynväläyksen, leikataan Mion tukka! Jepulissss... otin sakset... Ja ai AI AI!!! Älkää hyvät ihmiset ikinä leikatko AFROA saksilla!! Siis Miolla oli sellasia kaljuja kohtia päässä ja mä tunsin vaan kuin mua rupes pelottamaan että tilannetta ei saada enää korjatuksi. Soittelin puhelinluetteloa läpi afrikkalaisista ystävistä, kuka voisi korjata tämän mun tekemän vääryyden, ja thank god Eliud oli fit for fight ja suostui jeesimään. Hypättiin autoon ja ajettiin Eliudin kämpille. Mio oli niin kiltisti, istui 30min ihan tosi rauhallisesti ja katsoi muumeja mun puhelimesta sillävälin kun me ajettiin koneella loput hiukset pois. Lopputulos: 


Oon tosi tyytyväinen. Mion afro on viime aikoina ollut vähän out of control ja me ollaan saatu päänvaivaa siitä kun hiekkaa joutunut (tack till Oliver ;)) hiuksiin. Puolen tunnin suihkussa oleminen ei ole hiekkaa poistanut päänahasta ja tuntui että tää oli nyt paras ratkaisu. 


  Vitsi kun inhoon ite tälläsiä postauksia 'sit me tehtiin näin ja sit noin ja sit tapahtu niin ja näin', mutta syyllistyn aika usein näihin. Sori. Koittakaa kestää

12 kommenttia:

  1. Eiku nää on just parhaita postauksia!! Rakastan lukea just näitä "tänää mentiin tonne ja tehtin tätä ja sit tapahtui..."-juttuja, ja jutut on ihan yhtä kivoja vaikka olisin ollu ite mukana menossa! Aaah, tää blogi on mulle viihdettä parhaillaan, harmi vaan ku nää lukee niin nopeesti läpi :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaaa! Hyvä tietää et edes yksi tykkää näistä. Ongelmana musta siis lähinnä se että laatu on kaukana :/

      Poista
  2. Ihania kuvia! Mitäs laitat Mion muffinseihin? Saisiko reseptin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww kiitos Suvi! Laitan huomenna reseptin!

      Poista
  3. Oon miettinyt joskus, pystyykö aftotukkaa harjata sillä tavalla kuin me perinteiset suorien hiuksien omaajat tehdään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eipä oikeestaan. Se pitää ainakin lapsella harjata varovasti, kun muuten sattuu ja kovaa. Koko tukka on yhtä takkua. Mä harjaan aina vähän kerralla ja vain jos se on märkä. Kuivana siihen 'ei saa koskea'

      Poista
  4. Samma tankar som Tanja, öppnar genast på morgonen bloggen o får läsa vad ni (=vi) gjort med gullungarna! Jättefint foto av dej (o Mai), sku jag måsta ta tillbaka solglasögonen, ha haa - nää de passar nog dej bättre!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No men va bra då! Jag måste komma ihåg de så jag kan göra sånt oxo imellan åt, de e liksom lättast.

      Poista
  5. Mäkin haluan muffinsien reseptin! Ite tykkään lukea tämmösiä sit mentiin ja sit tehtiin- juttuja, pitäis varmaan Iteki kirjoittaa enemmän tällasia action-postauksia 😃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaa no hyvä että se tuli julkistettua nyt! Anteeksi että mulla kestää kommenttien vastaamisessa niin kauan :/

      Poista
  6. Hei! Kiinnostuin tuosta afrotukka asiasta... mitä aineita sä olet käyttänyt sun lapsen tukkaan silloin kun se on ollut pitempi? Siis onko sulla antaa joitain vinkkejä millä kannattaa pestä, entä ootko laittanu suihkun jälkeen tukkaan jotain ainetta, ja kuinka usein afro tukkaa kannattaa sun mielestä ylipäätään pestä? Mulla itsellä tällä hetkellä päänvaivaa tuottaa juuri oman lapseni tukka ja olisi kiva kuulla sun kokemuksia asiasta :-) T: Sara

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. Teen postauksen vaikka huomenna tästä aiheesta :)

      Poista