23. elokuuta 2013

Yö Mion kanssa


Mä en saa tietenkään nukuttua tälläsenä rauhallisena yönä. Siksi postailen 5 aikaa yöstä. 
Meillä Mio menee nukkuman klo 20. Ja nukkuu sellaset 11-12h. Suurimmaksi osaksi hän nukkuu hyvin omassa sängyssä, mutta sitten on öitä, niinkuin viime yö, jolloin me saadaa tapella. 
Yleensä ongelma alkaa sillä että Mio pyytää maitoa. Sanon että maitoa ei tarjoilla öisin, mutta vettä voin hakea. Haen veden, jonka Mio heittää lattialle ja sanoo NÄÄ! 
Tässä vaiheessa mä olen vielå ihan zen. Sanon hyvä yötä ja menen takaisin omaan sänkyyn. 
Olen jo oppinut, että riita ei siihen lopu. 
Mio pyytää seuraavaksi ihan mitä tahans, saadakseen huomiota. Joskus Mio rupee itkemään ja sanoo että on nälkä, esim viime yönä se juoksi keittiöön ja sanoi "manno, mannnoooooo" eli mango :)
Kerron vielä suht rauhallisesti ettei yöllä syödä ja sanon että mennään takas nukkumaan, tiukalla, mutta vielä suht miellyttävällä äänensävyllä. 
Mio heittäytyy dramaattisesti keittiön kivilattialle. Kello on 03.05. 
Mun v-käyrä rupeaa nyt nousemaan, koska kokemuksesta tiedän, ettei tämä tähän lopu. 
Jätän Mion keittiön lattialle karjumaan, ja menen sänkyyn. 
Mio tulee perässä ja huutaa "Mammaaaaa"! Karjun takaisin jotain kellonajoista ja mumien huomisesta. Aivan niinkuin kaksivuotiasta voisi vähempää kiinnostaa huominen päivä. Mio rupeaa riisumaan pyjamaa ja on nyt kovaa vauhtia menossa suihkuun. Mä en kestä. 
Nostan Mion sänkyyn ja sanon että jos se ei nyt rauhotu niin mä kohta suutun. Mio vähän rauhottuu. Yleensä tämä uhkaus tepsii. 
Mio on sängyssä ja huutelee jotain epämääräistä mulle. Hieroo samalla silmiään.
Mä yritän selittää sille että nyt on yö, ja että pitäisi nukkua jotta jaksaa.
Parasta on olla hiljaa. Mio nukahtaa vaikka selvästi vastustelee.
Mietin naapureita, jotka on varmaan pian tekemässä meistä lastensuojeluilmoitusta, koska välillä tää touhu kuullostaa joltain kidutuskammiolta.
Uhma on saapunut taloomme.


4 kommenttia:

  1. :D Voi ei. Voin vaan jotenki kuvitella. Jaksamisia :)

    VastaaPoista
  2. hahaha.. Mio is the man! Kai ny rupee ottaa päähän jos ei saa Mangoa ku kerta tekee mieli!? :D

    VastaaPoista
  3. hahahaaaaaaa! Hyvä että pysyt tiukkana! Luuleks et sil on oikeesti nälkä vai onko se vaan tekosyy nousta ylös?

    VastaaPoista
  4. Voisi tehdä reality sarjan nimella "uhma tuli taloon". . . Veikkaan että jokatoisessa kodissa käyty samat "tappelut" :) Tsemppiä

    VastaaPoista