27. elokuuta 2013

Takaisin ruotuun!


Hattivatit nukkuu vielä, joten saan nauttia rauhallisesta aamusta tietokoneen äärellä. Miolla tuli pissat läpi vaipasta, joten se sai tulla siivousrumban jälkeen nukkumaan mun ja Main kanssa. Heräsin hetki sitten ja Mio piteli Maita <3 ne on niin parhaat ystävykset. 

 Mä olen ollut rintatulehduksessa nyt parisen päivää. Ihan varmasti lähemmäs 40 asteen kuumeessa edellisen yön ja eilen aamusta iltaan aivan törkeä hedari. Nyt on taas vähän parempi olo. Tämä oli nyt viides rintatulehdus yhteensä.

Mulla on viime aikoina ollut todella rento meininki syömisen suhteen. Ehkä liiankin rento. Perusruoka ollut kyllä terveellistä, koska siitä tykkään, mutta kaikki muu. Karkki. Sitä olen syönyt paljon. Onneksi paino ei ole noussut, ja se on junnannut nyt tässä pari kuukautta ihan tietoisesta päätöksesta. Laihdutin aika nopeaa sen 25kg ja halusin pitää painon hetken aikaa. Toinen syy taukoon on ollut pitkäaikainen vaiva, joka edelleenkin häiritsee mun keskittymistä. 
Nyt kuitenkin olen päättänyt että otan itseäni niskasta kiinni, sillä tiputettavia kiloja on enää siihen tavoitteeseen 5. 5kg ei ole mitään. 

Tärkeintä olisi se, että mulle tulis taas se hyvä ja ylpeä fiilis, mikä mulla oli kun söin terveellisesti aamusta iltaan. Nyt suklaapatukan tai karkkipussin jälkeen olo ei ole ollut kovinkaan ylpeä. Lähinnä ahdistanut. Sokeri on vaan niin koukuttavaa, vaarallista. 
 

Nyt aloitan siis taistelun sokeria vastaan, ja sallin itselleni sen yhden karkkipäivän viikossa näin alkuun. Kaikki muukin extra pois, ja keskityn hyvään ruokaan. Nam!

Eli jos näätte mut suklaa kourassa, niin saa tulla sanomaan. Äiti takavarikoi multa kaikki jäätelöt pakastimesta mun pyynnöstäni, ja kaapissa ei ole mitään epäterveellistä tällä hetkellä. Tästä se nyt lähtee. 


4 kommenttia:

  1. voi kun sais itsekkin laihdutettua. Se on vaan niin helppo ostaa karkkia kaupasta ja mussutella menemään. Mitäs sä syöt kun/jos karkkihimo yllättää? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä pidän ensinnäkin huolen et syön sen 5 kertaa päivässä. Pienet ateriavälit, eli max 4h, mieluiten 3h välein syön. Juon 3l vettä päivässä, tää oli alussa tosi haastavaa, mut nykyään on pakko saada vettä!
      Mä tykkään kahvista tosi paljon, ja ennen laitoin siihen sokeria. Nykyään juon sen ilman sokeria mutta maidolla. Se on nyt se herkku mulle. Varsinkin erikoiskahvit. OStan jotain kalliimpaa merkkiä, jossa joku maku tai lisään ite jotain maustetta.
      Toinen on hedelmät. Esim joku sopivan kypsä Mango on aivan suuuuper hyvää! Suosittelen. Tai tuore Ananas, sitruunamehu ja sormisuola!

      Heti kun pääsee siihen rytmiin ja alkuun niin homma helpottuu tosi paljon. Tärkeintä on vaan se päätös.

      Poista
  2. Tsemppiä! Meitä ei näy puistossa pariin päivään. Tilde tuli la sairaaksi ja viime yönä Fanny. Jos jotain inhoan, niin sitä että lapset joutuu sairastamaan!

    Heidi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mekin ollaan tänään käyty terveyskeskusksessa kun Mio itki niin paljon aamusta ja ollut todella surkeena, valitti korvaansa. Ei vaan päästy lääkärille kun siellä oli niin pitkät jonot. Huomenna sitten tuonne terveysasemalle jos vaan saadaan akuutti aika

      Poista