20. elokuuta 2013

5kk Neuvola


Tänään Mai täytti uskomattomat 5kk. Meillä taas suunnitellusti neuvola tänä päivänä, jotta saadaan mitat juuri oikein :-) 
 Mä olin ihan sata varma että Mai painaa n. 10kg, vähän yli tai vähän päälle. Toisin kävi. Mai painoi 'vaatimattomat' 9020g ja pituutta meidän leidyllä on 69cm. 
Vielähän Mai seikkailee yläkäyrillä, mutta pientä laskua tuossa käyrässä nyt oli. Kuukaudessa se on saanut lähes kilon painoa ja pari senttiä pituutta. 

Oli tarkoitus saada rokotuksia, mutta flunssan takia niitä lykättiin kuukaudella eteenpäin. 

Terkkari sanoi että Mai on hyvin jäntevä ja istuu ikäisekseen todella hienosti. Neuvona sain kuitenkin että tärkeintä olisi se että Mai on mahdollisimman paljon vatsallaan, jotta oppii konttaamaan. 
Tällä hetkellä Mai nostaa painonsa käsien varaan ja pyörii napansa ympärillä. Vielä ei eteen/taakse siis liikuta, mutta ei se kyllä kaukana ole. 

Mitäs muuta? Juteltiin paljon Miosta ja sen kerhoilusta. 

Ja sitten näistä kiinteiden syömisestä. Siis mähän oon niiiiiin laiska että me alotettiin ne kiinteät, mutta sit mua ei kertakaikkiaan vielä huvittanu lähteä siihen rumbaan, joten lopetin kiinteät :-) 
Alotetaan ne sitten vasta 6kk iässä. Tällänen fiilis-pohjalta kasvattaja mä olen. Kivittäkää ihan rauhassa. 



1 kommentti:

  1. Voi ei, Maijken on ihan "West" näkönen!!! :) Iso flikka, pitäis ny vloppuna nähä!!!

    -kummitäti

    VastaaPoista