21. kesäkuuta 2013

Juhlapyhät

Mua kyllä ärsyttää usein nää juhlapyhät. Ärsytys johtuu ihan vaan kateudesta, ja siitä että kaikilla muilla tuntuu olevan menoa ja meininkiä - paitsi meillä. Vaput, pääsiäiset, juhannukset, huvilakauden päättäjäiset etc. Mä olen tunnetusti hieman marttyyri luonteeltani, ja näinä päivinä mä ryven itsesäälissä. Mutta nää tunteet vaan on tosi todellisia. Haluisin kans olla jossain ihmisten parissa viettämässä aikaa. Im a peoples person. 
Kyllähän meillä joskus tietty on kans paljon menoa, mutta ei tarpeeksi - siis mun mielestä. Nää Juhlapyhät muistuttaa yksinäisyydestä. Inhottavaa. 

Nyt joku varmaan miettii et entäs se mies? No ei sitä lasketa. Ensinnäkään se ei nyt päässyt tulemaan, kun se on ollut kipeenä jo pidemmän aikaa. Ja vaikka se tuliskin, niin eihän sillä ole samanlaista 'tunnelatausta' näitä meidän suomalaisia pyhiä kohtaan. Mulla aina odotukset korkeella, koska historian mukaan mun pitäis tanssia juhannustangon ympärillä hellemekossa, kerätä kukkia ja sytyttää kokko. R ei osaa arvostaa näitä juttuja. Siinä teille kulttuuriero.
Mutta oishan se tietenkin kivempi ryvetä jonkun toisen kanssa, kuin yksin (köhöm, ohan mulla nää lapset... mutta niitäkään ei nyt lasketa koska mä ryven)


Pitäkää te muut hauska Juhannus, niin me tääl ryvetään kaikkien muidenkin puolesta. My kind of a holiday <3

6 kommenttia:

  1. hei, et ole yksin!
    Mä oon nyt viimeiset 10 vuotta viettänyt juhannusta yksin lasten kanssa. Sitten kun lapset vähän kasvaa niin heidän kanssa voi tehdä kaikkea kivaa eikä tunnu niin yksinäiseltä!
    Mä en oo tosin nyt muutamaan vuoteen viettänyt juhannusta ollenkaan, mutta jos asuu Suomessa se onkin vähän eri asia, kun tuntuu että sitä on "pakko" viettää jotenkin. Voimia!

    VastaaPoista
  2. Kiitos mieltäkohottavasta kommentista! Vietetäänkö kanadassa samankaltaista juhlaa?

    Kyllähän mä tiedän ettå mulla asiat on hyvin, mutta nää päivät on vaan aika raskaita kuitenkin. Olisin onnellisempi jos pyhiä ei ois ollenkaan.

    VastaaPoista
  3. mä ymmärrän täysin miltä tuntuu, vaikka ite olenki etuoikeutettuna saanu viettää juhannusta kunnon suomenruotsalaisten tapaan.. ja kyllä kävi enemmän ku 5 kertaa illan aikana mielessä että olis pitäny ottaa teidät mukaan :/ Vaikka eihän se nyt tietenkää ihan niin mene, että mä pyydän teidät mukaan viettämään juhannusta Mathiaksen kaverin tyttöystävän mökille :DD

    Ens vuonna täytyy kyl vähä ryhdistäytyä ja järkätä jotai sellasta että sekä me aikuiset että lapset viihtyy ja saadaan perinteitä kunnioittaen viettää Juhannusta :)

    Nyt on juhlapyhät onneks taas tältä erää ohi, ja saat olla ylpee sun erittäin aktiivisesta arjesta! Sä teet kuitenki keskivertoa enemmän juttuja sit tavallisina päivinä kun me muut.

    -Tanja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, en mä itsaria tehnyt :) tällä kertaa

      Ihan ookoo juhannus meillä sit kuitenkin oli. Ei valittamista.

      Poista
  4. Oi lapsista lisää kuvia :)

    Niis söpiksiä.


    t. vauvakuumeinen

    VastaaPoista