27. kesäkuuta 2013

Bla Bla Bla


Mio on taas päässyt mummun ja ukin kanssa uimaan, joten mä ja Mai suunnattiin katse kohti keskustaa ja alennusmyyntejä. Itselleni ei muuta tarttunut mukaan kuin yhdet rintsikat ja sitten Maille body, housut ja paita, joka tosin menee sille vasta joskus vuoden päästä. 

Unohtakaapas mitä tuossa juuri kirjoitin, sillä ajattelin nyt hieman paasata. Nimittäin tästä meidän kamalasta kulttuurista, jossa tavaraa haalitaan aivan järjettömiä määriä. 
Mua ei oikeastaan ikinä ole kiinnostanut mikään ekologisuus, kestävyys, kotimaisuus tai muu vihreään viittaava teko. Prioriteettilistalla nro ykkösenä on ollut halpa hinta ja hyvä ulkonäkö. Niin ja määrä. More is more. 
Noh, havahduin kuitenkin tähän tavaran paljouteen kun sillon pari viikkoa sitten olin torilla myymässä mun roinaa pois. Siis todella surullista ja järkyttävää että miten yhdellä ihmisellä on niin paljon tavaraa kuin mulla. Siis olin vain vaatekaapin siivonnut ja saanut aikaseksi kaksi isoa laatikkoa ja 3 ikea kassia tavaraa, lähinnä vaatteita. Noh, kaikessa oikeudenmukaisuudessa mulla on oikeus tälläiseen tavarasta luopumiseen, koska kaikki ne vaatteet oli niin isoja, ettei ne enää mun päälle sovi, kyllä mä siis kaikkia kokeilin. Mutta silti on musta järkkyä miten meillä nykyään on niin paljon tavaraa! Mehän ei missään nimessä tarvita näin paljon. Oikeesti. 

Mä ajattelin nyt ruveta vähän miettimään että mitäs sitä tulee ostettua. Mä olen ollut aika hyvä siinä, etten hamstraa komeroita täyteen tavaroita, mutta voisin parantaa vieläkin enemmän. Siis olenhan mä kyllä syyllistynyt shoppailuun toki, mutta olen myös osannut myydä eteenpäin ja antaa SPR vaatekeräyksiin. Mutta siis - Minä Lupaan Tästä Lähtien Miettiä 2 Kertaa Tarvitsenko Todella Jotain Uutta Tavaraa. Ja Lupaan Käyttää Kirppareita Enemmän.


2 kommenttia:

  1. så sant, allt vad du skriver!

    VastaaPoista
  2. Måste berätta åt alla bloggläsare: Mio är lycklig liten pojke i simhallen, han hoppar o snurrar runt i och under vattnet. Men han har också lärt sej att gå lugnt o hålla oss i handen - golvet ÄR halt.

    VastaaPoista