15. toukokuuta 2013

Piirretyt

Kuinka usein teillä katsotaan piirrettyjä? Kuinka pitkiä aikoja ja mitkä on lemppari piirretyt? 

Mio on oikeestaan vasta ihan viime aikoina ruvennut tykkäämään piirretyistä. Sen ehdottomat lempparit ovat Erikoisagentti Oso ja Babar :) Babar oli myös mun lemppari pienenä.
Meillä katsotaan piirrettyjä tosi vaihtelevasti. Välillä on päiviä ettei ehdita ollenkaan, ja joskus sitten vähän enemmän, esim sadepäivinä. Musta on ihanaa että Mio malttaa nyt istua hetken ihan rauhassa ja keskittyä. Useinmiten vaatien mua istumaan viereen, ja se sopii, koska mä laitan Miolle piirrettyjä silloin kun mä esim imetän Maita. 



Piirrettyjen katselu on sillai vähän kaks piippunen juttu. Nykyään puhutaan paljon niistä vaaroista että lapsi jumittuu telkkarin ääreen ja että aktiivisuustaso laskee, vaarana ylipaino ja muita ongelmia. No, mä olen ehkä samaa mieltä extreme tapauksissa, jolloin lapsia istutetaan telkkarin ääreen ulkoilun sijasta. Mutta sopivisissa määrissä tv:n katselu on musta tosi jees, ja itse siitä aina tykännyt lapsena. Niin kauan kun tv:n katselu ei ole pois muusta tekemisestä, esim ulkoilusta, niin siinä ei ole mitään pahaa. 
KUITENKIN mä kuulun siihen äiti- kategoriaan joka pohtii, miettii ja tuntee syyllisyyttä jos lapsi katselee liian paljon piirrettyjä ja sitten taas toisaalta mä tiedän myös, ette moinen on ihan turhaa, koska se Mio on aivan normaali nuori mies, joka leikkii mielellään ja tykkää puuhata. 


4 kommenttia:

  1. mikä ilme!!! Tur att han sitter ordentligt i soffan annars skulle han kunna trilla därifrån, ha haa

    VastaaPoista
  2. Oon ihan samoilla linjoilla sun kanssa :)
    Meil katsotaan yleensä aamukoomassa piirrettyjä. Ja sit telkku on muutenki vähän niinku taustaäänenä koko ajan, välil kattelen ite jotain hömppäohjelmia siinä sivussa millon ehdin istahtaan ja sit tytöt kattelee välil jotain Doraa. Matthew ei vielä kato mitään, paitti jos tulee joku hyvä musiikki nii tanssahtelee sen mukaan, sit taas lähtee touhuun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo aamu on meillä kans se normaali piirrettyjen katseluaika. Mä pidän telkkaria nykyään auki vain jos sitä katsotaan, koska musta on tullut niin pihi etten halua kuluttaa ylimääräistä sähköä :D hahahah

      Poista
  3. mä taas inhoon TVtä ja sen ääntä! Siis en tajuu miks se on joillain( moi moi ansku ;) ) päällä taustalla. Lapsista tulee tarpeeksi ääntä ja uskon myös että tv säteilyt yms valot ei oo hyväski. Meillä aikuset ei oikeestaa kato tvtä muuta ku 2-3 ohjelmaa vkossa! (for real!) Lapset kattoo vapaa päivien aamuna bolibomppaa. Leffaillat on kivoja aina välillä ku kaikki o iha naattina ja on hyvä rentoutua sohvalla! :) Eli ymmärrän Katja kantasi!

    -jenni nalaneps

    VastaaPoista