16. toukokuuta 2013

Mion uusi sänky käytössä


En nyt muista olenko täällä ehtinyt kertoa isosta muutoksesta meidän arjessa. Mio on nimittäin siirtynyt nyt kokonaan omaan sänkyynsä.
Vaihto tapahtui vähän kuin itsestään, kolmisen viikkoa sitten kun hän tipahti mun sängystä ja huuli halkesi. Sen jälkeen selitin hänelle että saattais olla parempi että hän nukkuis omassa sängyssään, ja ilman mitään vikinöitä ja itkuja hän on nukkunut kaikki päikkärit ja täydet yöt omassa sängyssään. Mä olen täysin vakuuttunut, että tuo siirto onnistui noin hyvin vain koska Mio oli itse valmis siihen. Tähän asti ollaan siis nukuttu vierekkäin.
Nyt Mai on enää pitämässä mulle seuraa <3 hänkin saa mun puolesta nukkua vieressä niin kauan kuin itse haluaa, ei nyt ehkä 7 vuotiaaksia mutta silti :)

Mio nukahtaa itsekseen noin viidessä minuutissa. Yleensä kirja kädessä ja lamppu päällä.
Oikeastaan Mio on aina ollut kova poika nukkumaan. Päivisin kun on päikkäri aika, mun ei tarvitse kuin mainita sänky, niin se pinkaisee juoksu jalkaa omaan sänkyyn ja huutelee mun perään että koska mä tuon sille maitoa :) Kyllä, melkein 2 vuotias rakastaa vielä tuttipulloa ja lämmintä maitoa, eikä mulla ole aikomustakaan sitä tästä vieroittaa. Miksi muuttaa jotain, mikä toimii niin hyvin? Eikä tämä todellakaan meitä haittaa, pikemminkin helpottaa elämää.



5 kommenttia:

  1. Lämmin iltamaito on ihana juttu! <3

    VastaaPoista
  2. se on niinku Petteri!!!! :D

    VastaaPoista
  3. Han är så rolig då han har bråttom i säng - jag vet för jag har sett hur han springer till sängen så fort man nämner ordet mjölk (=kekke på Mios språk) eller säng.

    VastaaPoista
  4. Voi mun kultabeibi <3 Niin reipas! -Tanja

    VastaaPoista
  5. Voi että kuulostaa ihanalta! ^^ meillä mikalin kanssa pitää aina vähän taistella nukkumaanmeno aikaan, mutta nykyään kuitenkin vähemmän.. mikali nukahtaa omaan sänkyynsä, mutta äitin pitää olla tiukasti vieressä koko ajan, ja tässä nukahtamisessa saattaa kestää 30-45min... noh, oonpahan saanut luettua paljon kirjoja ku joka ilta pitää tunti istua paikallaan makkarissa... :D

    VastaaPoista