29. toukokuuta 2013

Maailman parhautta!


 Maailman parhautta on kesä ja hyvät uutiset! Mä sain vihdoin sen kauan odotetun koulupaikan englanninkieliseltä sairaanhoitaja linjalta. Suunnitelmana olis nyt lykätä koulupaikkaa vuodella, nauttia tästä äiteydestä vielä hetken täysin rinnoin, ja palata koulun penkillä täydellä tarmolla ja repullisella energiaa. Vuoden päästä tilanne ois se, että olen ollut kotona lasten kanssa melkein 4 vuotta, ja se saa riittää. Lapsiluku on toistaiseksi täynnä, ja siksi nyt tälläinen päätös olla vielä kotona ja tankata tätä laatuaikaa kun lapset vielä pieniä. Mai vois periaatteessa mennä päiväkotiin jo 6kk ikäisenä, mutta ei, en mä raaski!
Se mikä tekee tästä tilanteesta niin mahtavan, on se että mun ei tarvitse huolehtia tulevaisuudesta, vaan mulla tosiaan on ura tavallaan odottamassa. 
Sairaanhoitajan opinnot/työ on jo kauan ollut haaveena, ja en pysty sanoin kuvailemaan tätä onnen määrää.


Opinnot tulee olemaan varmaan todella haastavat, mutta mä olen niiiiiiiiiin valmis ottamaan ne haasteet vastaan. Motivaatio on korkeella, ja mun luonne on sellainen etten anna periksi jos jotain päätän. Saan homman toimimaan tavalla tai toisella, kaikki on asenne ja järjestely kysymys.

Tunnen olevani jotenkin voittaja :)

6 kommenttia:

  1. jee jee jerry cotton!!!! hyvä päätös lykätä vuodella että Maikin saa laatuaikaa man kanssa kotona!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin mä sen järkeilin kans :-) lapset on näin pieniä vain hetken joten kun kerran on mahdollisuus jäädä vielä kotiin

      Poista
  2. Onneksi olkoon opiskelupaikasta :)

    VastaaPoista
  3. mihin kouluun? miksi englanninkielinen linja? ja minkä ikäinen olet? mietin itse myös hakua, mut oon jo luultavasti liian vanha. paljon onnea, hienoa että pääsee opiskelemaan haluamaansa alaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei!
      Hain englanninkieliselle, koska tykkää monikulttuurisesta meiningistä ja yli 50% luokasta on jostain muualta ku suomesta. Toinen pointti oli ihan vaan että mä pystyin hakemaan suomeks, ruotsiks ja englanniks. Ja se englannin kielinen tärppäs joten otan paikan vastaan.

      Mä olen 24. Suomenkieliselle oli hakijoita jotka oli varmasti yli 40, ja englanninkieliselle suuri osa hakijoista oli lähempänä 3-kymppiä.

      Poista