5. marraskuuta 2012

Ulkoilukulttuuri

 (kuva ei liity mitenkään tähän kirjoitukseen, se vaan löytyi kamerasta) 

Mikä mua vaivaa tän bloggaamisen suhteen? Miksi en jaksa kirjoittaa? Siksikö että oma elämä on mielenkiintoista? No juuri senhän takia pitäisi olla paljon kerrottavaa. En tiedä. Joka päivä me ollaan jossain ja tehdään jotain. Ne harvat hetket kun me ollaan vaan kotona niin olen aika vähän koneella. Koko viikonlopun olemme kyllä olleet kotona, mutta hyvässä seurassa <3 mies tuli piipahtamaan vähän pidemmäksi viikonlopuksi ja nautimme täysin rinnoin. 

Olen muuten löytänyt yhden meidän parisuhteen ongelmista suurimman. Sen että meillä on ihan eri käsitykset ulkoilusta, ja siellä vietetysä ajasta. Reggie joka tulee afrikan lämpimästä, on tottunut että ulkona ollaan vain silloin jos on hyvä sää. Harvoinhan siellä mitään muuta on kuin +25 astetta vähintään. Ne päivät vuodessa kun sataa niin voi hyvin omintunnoin pysytellä sisätiloissa. Suomessa taas jos olisimme ulkona vain kun on hyvä, +25 astetta, olisimme pihalla noin 4 päivää vuodesta, eli olen yrittänyt iskostaa sen rakkaan päähän, että täällä ulkoilu on kiinni vaatetuksesta - ei niinkään säästä (no en mäkään ulos lähde jos taivaalta tulee kissoja ja koiria mutta jokainen suomalainen tietää mitä tarkoitan)
No tosiaan mies on sitä mieltä että tollanen +5 asteinen aurinkoinen päivä on kamala ulkoiluilma. Mutta aivopesu on alkanut - sillä viikonlopun aikana me ollaan ulkoiltu enemmän kuin koskaan, noin 2 kertaa päivässä ja vielä noin tunnin kerralla - ja uskokaa rakkaat lukijat että tämä on suuri askel meidän mittakaavassa. JA kaiken lisäksi mies lähti pojan kanssa ulos sillä välin kun mä olin omilla asioillani ihan oma aloitteisesti! Olin että VAU!

Miten muilla ulkoilukulttuuri? Onko suuria eroja muillakin?

3 kommenttia:

  1. Kuulostaapa tutulle. :D meilläkään ei isiä saa ulos ku sillon jos on pakko, vaikka ulkona ois suomalaisittain hyvä ilma. se muistuttaa mua aina viime talvesta ku sanoin aamusta että "onpa kiva ilma ulkona, lähtään puistoon" ja hänen järkytykseksi ulkona oli -10 astetta ja ihanan aurinkoista ja kirkasta. :D

    VastaaPoista
  2. testi testi

    VastaaPoista
  3. Sama juttu meillä, eikä meidän miestä saa aivopestyä mitenkään, joten olen jo luopunut toivosta :-) Ainut mitä tekee lasten kanssa ulkona on pyöräily, mutta silloinkin pitää olla hyvä ilma.

    VastaaPoista