12. heinäkuuta 2012

Ruokamieltymyksiä



Nyt tulee taas tällänen tosi tylsä postaus, nimittäin Mion syömisestä.
Mä oon miettiny ihan alkujen alusta sitä että missä vaiheessa lasten ruokavalioon lisätään mausteet, tavallaan että koska ne kestävät pippuria ja chiliä... Ilmeisesti yksi vuotiaana :) Nimittäin Mio tykkää 'tulisesta' ruuasta ja mausteista. Tullut äitiinsä. 
Mun mielestä ruoka ei voi olla hyvää jos se ei ole mausteikasta, se on niinikään ruuan sielu. En tarkoita että aina tulista pitäisi olla mutta mausteista ja maukasta AINA.  Mio pitää myös voimakkaista mauista ja citrukset uppoaa hyvin. Eilen annoin sen maistaa sitruunamehusta jämät ja sille tielle jäi toi purkki. Oli ilmeisesti hyvää :) syynä tähän saattaa olla myös se että kun mä olin raskaana söin tulista ruokaa, söin mausteita normaalisti ja rakastin kaikkea kirpeää. Ehkä Mio tottui niihin jo mahassa ja imetyksen aikana. 
Mä panostan aina ruuan laittoon 100%. Ei ehkä laatuun, niinkuin pitäisi, vaan makuun. Mun mielestä on tärkeää että ruoka maistuu hyvältä vaikka tehdään ihan vain arkipäivän makaroonilaatikkoa tai jauhelihakastiketta. Tämä periaate myös Mion ruuissa ollut, ja lisäilen soijaa, pippuria, chiliä vähän että hänkin niihin tottuu, kuitenkin saman katon alla asutaan joten parempi että kaikki syö samaa ruokaa.
Makuasioita.


ps. Ja tuosta ruuan laadusta voin sanoa ja puolustautua sen verran että jos mulla olisi enemmän rahaa niin ostaisin ja panostaisin aivan varmasti enemmän laatuun, mutta tällä hetkellä meillä on rahaa juuri sen verran että pärjätään, joten laatu kärsii. Meillä ei siis syödä luomua. Sori tuottaa pettymys.

2 kommenttia:

  1. muuten mites Daddyn kanssa menee? :-)
    Voitko tehdä hänestä postauksen ja kuvia :)
    Keneltä mielestäsi Mio näyttää?


    -Maria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulen että daddy haluaa pysyä kuvattomana täällä blogissa, ainakin siitä lähtien kun lukijoita rupesi olemaan 200-300/pv. Ihan ymmärrettävää. Mutta periaatteessa voisin tehdä kuvattoman postauksen hänestä/meistä.

      Poista