30. heinäkuuta 2012

Lääkärissä

Miolla on nyt ollu hieman alle viikon verran leuvassa ja selässä, vaippareunan kohdalla märkärupia. Ne eivät ole millään menneet kiinni ja molemmat ovat pikkuhiljaa laajenneet. Mä olen useinmiten hieman liian rento ja reipas näiden Mion vaivojen suhteen ja monet muut vanhemmat varmasti hätkähtävät jo nopeammin lääkäriin/hoitajan puheille. Mun pitäisi varmaan oppia jotain... No enivei, tänään käytiin sitten tuttavalääkärin luona joka vielä kaiken lisäksi on lastenlääkäri ja hän katsoi Mion ihoa ja totesi ettei tuo ole vaarallista mutta antoi omista varastoistaan antibioottivoidetta rupiin ja toivotaan että kohta paranee. 
Syy miksi mä nyt hätkähdin tähän on se että kaverin vauva on ollut sairaalassa nyt pari päivää myös samankaltaisen ongelman takia, ero ehkä on siinä että kaverin vauva on vasta 1kk ja Mion vastustuskyky on ehkä hieman toista tasoa. Lääkäriystäväkin oli sitä mieltä ettei syytä huoleen ole vielä siis ja että parin päivän kuluttua sitten vasta tk jos ei parane. 
Mä tiedän että oon aika sellanen 'no kyllä tuo itsestään paranee' -tyyppi ja pitäisi varmaan ruveta hieman herkemmin seurailemaan Mion vaivoja. Toisaalta kyllä mä olen sitä aina vienyt näytettäväksi jos jotain on ollut, mutta kuitenkin asenteessani on sellaista liiallista optimististä reippautta jota voisi hieman 'hioa'. 

Toistaiseksi me ollaan selvitty näillä lääkärikäynneillä:

-Mio 3kk tippui sängystä kun se oppi möyrimään taaksepäin ja meidän silmä vältti. Mentiin yöllä tarkistamaan tilannetta vaikka mitään vahinkoa ei sinäänsä tapahtunut. Mio taisi hieman pelästyä vain. Niin ja mä myös. Ja daddy vielä enemmän.
-Mion korvatulehdus 1v. Asia hoitui 4päivän antibiooteilla
-Nyt tämä märkärupi ongelma johon saatu antibioottisalva.

Eli hyvin tyytyväisiä saadaan olla siihen ettei Mio ole sairastellut enempää. Terve kaveri joka varmasti johtuu siitä ettei hössötetä puhteuden suhteen liikaa vaan se saa maistaa muurahaisia ja leppäkerttuja jos siltä tuntuu :) hyvä vastustuskyky sillä kyllä on kun flunssiakaan ei ole pahemmin ollut. 

Jos nyt jostain kuitenkin 'pitää' valittaa niin se on Mion iho. Se on aivan ruvella ja arvilla kokoajan. Miolla on aivan älyttömän kuiva iho ja taipeissa mielestäni selvää atopian alkua. Mio raapii ja repii ihoaan jatkuvasti ja siitä johtuen sillä on arpia varsinkin käsivarsissa ja mahassa. Mulla itselläni on ollut aina todella kutiseva ja kuiva iho joten sääli että poika on sen multa perinyt. Isänsäkkään geenit eivät varmasti yhtään asiaa edesauta, koska afrikkalainen iho on aina ja poikkeuksetta kuiva jos sitä ei rasvaa aina suihkun jälkeen.


2 kommenttia:

  1. Tosi kiva, että Mio ei oo sairastellu paljoa! Mä taas tunnen olevani tuon pojan kanssa lääkärikeskuksen kanta-asiakas, vaikka mitään isompaa vaivaa ei ikinä oo. Jotenkin sitä menee aika pienestä vauvan kanssa lääkäriin. Laskin, että oon tähän mennessä ollu pojan kanssa 7 kertaa lääkärissä, joista 1-2 ollu ehkä enemmän mun mielenrauhan takia ja loput ihan oikeesta syystä. Itsehän menen lääkäriin vasta kun on oikeesti ihan pakko... Mutta siis eihän sinne lääkäriin nyt heti kannatakaan sännätä, vaan vähän tarkkailla kotona tilannetta eli ihan järkevältä kuulostaa noi teidän lääkärikäynnit :)

    VastaaPoista
  2. Ihana kuva! / Tiina S.

    VastaaPoista