23. toukokuuta 2012

Siivous päivä






Eilen täällä Kimaneilla oli oikeat hombalot! Talon omistajat siivosivat aamusta iltaan, laittoivat terassia ja istuttivat siemeniä multaan. Päästiin Mion kanssa myös osaksi tätä projektia ja tartuin imurinvarteen ja taisin tyhjentää tiskikoneenkin. Mion tehtävä, niinkuin jokaisen lapsen, oli sotkea ja tehdä asioista vaikeampaa. Toisaalta se on hyvää treeniä tälle perheelle, jonka olisi tarkoitus lisääntyä parin kuukauden sisällä. Shokkihoitoa :) Mio on täydellinen kandidaatti siihen hommaan

Mä olen niin innoissani, koska huomenna tänne tulee vierailioita Keniasta. Ihmisiä joihin mä rakastuin siellä ollessani ja on aivan mahtavan yltiöihanaa saada ne tänne, ja näyttää niille nyt meidän maatamme. Tarkemmin sanottuna Eunice on se ketä mä odotan näkeväni eniten, se oli niin mukava ja meillä klikkasi niin että kuului vaan KLICK. Odotan keskusteluitamme lastenkasvatuksesta ja neuvoja siitä miten saisin kasvatettua Miosta kärsivällisen, rauhallisen ja hyväkäytöksisen lapsen kuin useimmat afrikkalaiset lapset ovat :) toki mulla on aika selvät ajatukset siitä miten olen ajatellut Mion kasvattaa, mutta on aina kiva kuulla ja verrata ajatuksia muiden äitien kanssa, varsinkin kun he tulevat Afrikasta.

2 kommenttia:

  1. Mitä ite ainakin näki, niin ne lapset lyötiin hiljasiks..ei siinä kauheesti viitti kitistä tai käyttäytyä huonosti jos rangaistus on kova...Että en suosittele samaa ;) p.s.reija se huutelee taas anonyymina...

    VastaaPoista
  2. Aaah, nooo ei ehkä ihan kuitenkaan kaikissa perheissä lyödä lapsia, ainakaan niin että pelätä tarvii... mutta joo, en kyllä ole minkään lyömisen puolesta puhuja, enemmän vaan mielenkiintoista vaihtaa mielipiteitä naisen kanssa, joka on mielestäni onnistunut hyvin kasvatuksessa :)

    VastaaPoista