24. toukokuuta 2012

Mitä Mio Osaa

Mio osaa: 
- nousta ylös ja ottaa askeleita, joskus 15, joskus 2. Tätä kävelyn huumaa on kestänyt nyt n. 3 viikkoa, eli voimme sanoa että Mio 'oppi' kävelemään 11kk ikäisenä.
- sanoa Mmmaa, mmmaa, mutta yleensä vain kun on hyvin surullinen hetki ja hän etsii minua. Eli tämä kirjainyhdistelmä tarkoittaa mammaaa :) (tunnen oloni hyvin tärkeäksi)
-Mio ymmärtää hyvin sanan EI tarkoituksen. Nyt on alkanut testaus kausi, jolloin Mio katsoo jotain kiellettyä, katsoo minuun ja hymyilee ja lähtee nopeasti kohti kiellettyä ja testaa että onko mun reaktio aina sama. Ja onhan se, ja uskon että Mio oppii hyvin nopeasti sen että kun äiti sanoo ei - niin se todella tarkoittaa ei.
- osaa sanoa Nnna Nnna joka tarkoittaa Jennaa (mun sisko)
- antaa halauksen
- lähteä karkuun huumori mielessä, kiljuu kovasti kun sitä lähtee jahtaamaan
- pudottaa tavaroita ja katsoo tarkasti miten tavarat putoaa ja tutkii ilmeisesti maan vetovoimaa
- avata kaappeja ja laatikoita sujuvasti ja tietenkin tyhjentää kaikki kipot ja kupit jos vain mahdollista
muoks*
-ottaa kaukosäätimen ja osoittaa sillä telkkaria
-ottaa kaukosäätimen ja laittaa sen korvalle


Mä en nyt muista että mitä muuta se osaa, mutta nämä tuli nyt mieleen äkkiseltään.


4 kommenttia:

  1. laittaa puhelimen lähelle korvaa ja sanoo Hallooo (vaikka ei se siltä kuulosta)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, jag måste lisätä dehär till bloggen.

      Poista
  2. sanoo "hyvää", ainakin eilen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tätä mä en viitsi lisätä, koska tod.näk te kuulitte jennan kanssa omianne...

      Poista