25. huhtikuuta 2012

Sairastupa

Täällä ollaan edelleen sairaina. Ostettu 36 pientä pakettia nenäliinoja, ja niistä on jäljellä ehkä 10. Mio parka oli edellisen yön ja koko eilisen kuumeessa ja nukkui varmasti 18h/24h. Viime yö meni itseasiassa tosi hienosti ja Mio päätti antaa munkin levätä ja veti kevyet 8h putkeen yöunet. Oisko ollut viileä kylpy illalla + särkylääke joka sai pienen pojan simahtamaan syliin? 

Pojat nukkuu vielä, mutta taisin tuntea tavallista ruumiinlämpöä tuolla, joten toivon että tänään sankarini on jo meidän elävien kirjoissa. Miten teillä kun lapset on sairastanu, meettekö ulos heti seuraavana päivänä vai odotatteko päivän/parin? 
Mä en tiedä. Ulkona on ihan törkeän hieno ilma, ja mua vähän sapettaa istua täällä kökkimässä, vaikka syy onkin selvä. Taidan kilauttaa 'kaverille' ja kysyä mielipidettä. 




Nyt kun ulkona on noin hieno sää niin rupesin ajattelemaan omia synttäreitäni jotka on kesäkuun toinen, ja mietiskelin että pitäskö järjestää jotkut pienet juhlat..? Mä olen jotenkin yltiölapsellinen ja petyn melkein joka ikinen vuos siihen minkälaiset synttärit on. Tosi kypsää joo, mutta sellainen mä vaan olen. 
Viime vuosi oli kyllä hauska, kun ajatellaan että olin pari päivää ennen laskettua aikaa tuolla puistossa kavereitten kanssa pelaamassa mölkkyä, syömässä kakkua ja kaikkea muuta hyvää.
Ajatus joka kävi mielessä oli että jos kerättäs pieni rakas kaveriporukka joko Vaasassa tai Helsingissä ja lähettäis juhlimaan mun synttäreitä, MUTTA myös kesän alkua ja kaikkea muuta ihanaa mitä elämässä on, ilman Mioa sillä ajattelin että voisin ehkäpä juoda siiderin tai kaksi.

Toinen asia jota pitäis juhlisaa olisi Mio jolla on yksivuotis syndet 08.06. Ymmärtääkseni Ghanalaisessa kulttuurissa nuo yksivuotisjuhlat on aina ja poikkeuksetta todella suuri tilaisuus johon kutsutaan kaikki ja ihan jokainen tuttu ja ehkä vähän vähemmänkin tuttuja. Ruokaa, kakkua, alkoholia, lapsille mehuja karkkeja ja kaikkea mukavaa. Yleensä paikalla on DJ tai jotain musiikkia ja ja ja... Nyt vaan pitäs sit rahaakin repiä jostain tälläsiin kemuihin.



 Tässä meidän tuholainen...
 ...joka varastaa purkkejä mamma laatikoista...

...räkä poskella


(PS. Pahoittelen kuvien huonoa laatua, mutta työskentelen edelleen tällä tiiliskivellä ja tässä ei ole muokkausmahdollisuutta. Koittakaapa kestää hyvät ihmiset :)
)

1 kommentti:

  1. Voi reppanat, toivottavasti paranette pian!

    VastaaPoista