9. maaliskuuta 2012

Rahanpuute

Mulla on ikävä rahaa. Haluisin mennä kaupungille ja vaan ostella kaikkea mitä päähän juolahtaa. Haluisin syödä sushia ja juoda kallista kahvia ravintolassa. Se on niin ihanaa :) kuluttaa rahaa ihan vaan hemmottelu mielessä. Nyt pitää kuitenkin tehdä pieni asenne muutos, ja ajatella niitä hyviä puolia tässä raha-pulassa on. 
 Ensinnäki niin oppii etsimään maksuttomia tapahtumia, ja tekemään asioita joita ei yleensä tuu kokeiltua. Mammaryhmät on hyvä keksintö. Meillä on nyt 3 sellasta ryhmää missä me käydään viikottain ja ne on rehellisesti sanoen kivempia kun monet maksulliset tapahtumat. Tapaa muita äitejä ja saa vähän näkökulmaa omiin kasvatus-juttuihin. 
 Toinen asia mikä on rahattomuudessa hyvää on kirpputorit. Niistä mä oon tykänny jo silloin kun mulla oli rahaa, mutta siis nyt ne on tosissaan hyvä paikka päästä vähän shoppailemaan :) 
 Kolmas asia on ruoka. Tulee tehtyä enemmän suuniteltuja ostoksia eikä sitten heitettyä pois ihan miten sattuu. Tässäkin asiassa mulla on parantamisen varaa. Keksin myös uusia ruokia, koska entisiin sisäfileisiin ei välttis oo enää varaa niin usein kuin aikasemmin. 

Vaikka mä olenkin aikalailla rahaton, en kuitenkaan vaihtaisi tätä vapaa aikaa Mion kanssa työhön, rahan kiilto silmissä. Mä mielummin 'kärsin' vähän ja vietän aikaa Mion kanssa, kun kävisin 5 kertaa viikossa töissä.Voisin mahdollisesti kuvitella tekeväni jotain osa-aika työtä, jossa saisin olla ihmisten kanssa tekemisissä, mutta mihinkään pimeeseen toimistoon mua ei nyt kyllä sais. Pidän kuitenkin silmät auki, jos kohdalle sattuisi jokin helmi duuni johon pääsis pari kertaa viikossa :) 


2 kommenttia:

  1. raha on vaan metallia ja paperia aikaa ei ikinä saa takasi ! :)

    VastaaPoista
  2. Du har så rätt - tiden med Mio är det allra dyrbaraste du har i livet, tro mej!

    VastaaPoista