15. helmikuuta 2012

Uintia



  Mio sai todennäköisesti elämänsä ensimmäisen arpensa eilen. Se kaatui sillä välin kun mä hääräsin vaatehuoneessa ja Mio kirjahyllyssä. Keikahti lattialle kirjahyllyn kautta ja silmäkulma aukes. Ei mitään vakavaa, tänään vähän paisunut tuo silmä, mutta väriä se ei toistaiseksi ole antanut muutakun vähän punertaa. 



Me oltiin uimassa tänään Mäkelänrinteen uimahallissa. Mä kävin jo viime viikolla testaamassa että minkälainen paikka kyseessä, ja tällä kertaa Reggie ja Mio lähti mukaan. Tehtiin heti kättelyssä virhe, sillä Mio ei nukkunu yhtään ennen ku mentiin uimaan, mutta siitä huolimatta Mio oli hyvin onnellinen veden määrästä eikä väsymys paistanu yhtään läpi. R oli uimassa vaan puolisen tuntia  Mion kanssa ja ne lähti sitten päikkäreille. Mä jäin vielä hetkeksi vesijuoksemaan. 
Uimahalli maksoi 6€/hlö!! Mä en tajua miten se voi olla noin kallista?? Mulle tuo on aika iso raha, sanotaanko että haluisin käydä 2-3 kertaa viikossa niin se olisi 18€/viikko. Eli päälle 70€/kk. Miten vanhemmat jotka on kotihoidontuella, on tarkoitus harrastaa uintia Helsingissä? Yritän järkeillä tän mahdollisen rahamenon sillä että mä tupakoin ennen, ja mulla meni about 15-20€/viikko rahaa tupakkaan. Ei mee enää, joten voin sijottaa rahat muuhun. Toisaalta silloin mä olin täyspäiväsesti töissä... Nii ja mulla ei ollu lasta joka juo äidinmaidonkorviketta...
  Toinen asia joka mua tänään todella otti päähän oli se että uimahallin hiustenkuivaajat toimii 20sentin kolikolla. Ei mulla ollu kolikoita, joten lähdin hiukset kuivaamatta sieltä. Ei se hirveesti haitannu koska mulla oli lyhyt kävelymatka, mutta IHAN TOSISSAAN, miks tuo ei voi olla maksuton? Ei se siitä rahasta ole kiinni tässä asiassa, vaan ihan periaatteesta, ehkä mulla ei satu just olemaan 20senttistä lompakossa. Että mua ärsyttää tälläset pienet asiat!

(blogin ulkonäkö muuttaa ulkonäköään kokoajan kun yritän tehdä tästä mahdollisimman kivan... ja yksinkertaisen, u know - less is more...)

8 kommenttia:

  1. ihana pöllöpaita! Ja uus lookki blogis on kiva!

    -Sara

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mio sai Sallalta lahjaksi pöllöpaidan. Se on tosi ihana!

      Poista
  2. Tosi suloinen vesseli :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mio on kyl kieltämättä maailman paras :)

      Poista
  3. Voi toista, onneks ei käyny silmän kans pahemmin!
    No niin, taas yks syy jääädä Vaasaan ;) Sun pitää nyt listata ihan vaan mua varten kaikkia parhaita asioita, miks Helsinkiin nimenomaan kandee muuttaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo onneks ei. Huolestuin muutenkin kun tuo sama silmä on ollu vähän 'tulehtunut', tai rääpännyt syntymästä asti. Nyt on lääkäri aika varattu, ja toivotaan et saadaan jotain tolkkua et mikä siinä silmässä on (kapea kyynelkanava?)

      Tottakai sä muutat, ja vielä hyvillä mielin :) Täällä on niin paljon kaikkea puuhaa jos vaan on mielenkiintoa!

      Poista
  4. mun mielestä kaikkien pitäisi muuttaa Vaasaan!!! Täällä jopa hiustenkuivaaja ilmainen! Kunde Mio använda "simbollarna" på armarna?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. simbollarna e lite för stora åt Mio ännu. Kanske om 4år?

      Poista