23. tammikuuta 2012

kymmenen ja puolen tunnin yöunet.

En ymmärrä miks mulla on kurkku kipee joka aamu kun herään. Mulla ei oo ääntä ja kurkku ihan rutikuiva. Mulla on yöpöydällä ollu nyt varmaan 2 viikkoa menthos laatikko, ja joudun niitä popsimaan jos haluan puhua aamulla ekaan tuntiin herättyäni. Mä en oo kulkenu puolialasti (niinkuin joskus aikoinaan) vaan oikeesti pukenu kunnolla huivia, pipoa ja takki kiinni, joten en käsitä et miks oon ihan aamukähee. Nii ja en polta edes enää. Mysteeri... Nytkin istun maailman isoimman kahvikupin kanssa tässä ja näpyttelen, jospa saisin ääneni takaisin ennen puoltapäivää. 

Meillä oli eilen täällä suursiivoukset Reggien kanssa. Järjesteltiin koko asunto, imuroitiin, pestiin keittiö, R pesi vessan katosta lattiaan (lattia oli noin 3cm veden peitossa) ja mä sain vihdoin siivottua mun vaatehuoneen. Pitäis viedä Uffin laatikkoon taas vaatteita. Siivoan tota vaatehuonetta about 6kk välein ja annan pois vaatteita joita en oo käyttäny puoleen vuoteen. Se on ihan hyvä tapa, pysyy jotenkin hanskassa tuo vaate määrä. Miosta ei ollu yhtään apua. Mä en saanu tehdä mitään rauhassa vaan se kulki mun perässä ja huusi, parka. Laitoin sen pinnasänkyyn hetkeksi "rauhottumaan" ja siinä kävi näin:











----------------------------------------------------------------------------------------------

Mio on nukkunu viime aikoina tosi herkkää unta. Me laitetaan se sänkyyn 12 maissa yöllä, meidän huoneeseen, omaan pinnasänkyyn. Se herää ekan kerran tunnin jälkeen, mutta nukahtaa nopeesti taas eikä me sitä sieltä haeta tai mennä rauhottelemaan. Me mennään nukkumaan joskus 1-2 välissä ja tää tapahtuu salakavalan hiljaisesti. Mio herää siihen jos joku hengittääkin samassa huoneessa. Eli sammutetaan valot muista huoneista ettei valoa pääse huoneeseen, avataan ovi hyyyyyvin hitaasti ja mielellään ei sais hengittää tai erittää lämpöä kun astuu huoneeseen. Seuraava askel on päästä ovelta sänkyyn huomaamattomasti. Yleensä kun mä pääsen kosketuksiin sängyn kanssa, niin Mio herää. Se nousee istumaan, tarkkailee pilkkopimeässä varjoja. Jos tässävaiheessa pitää hengittää niin paljastuu, ja alkaa huuto, Mio ottaa pinnasängyn laidasta kiinni ja nousee seisomaan ja itkee sydämensä pohjasta, ääni säröilee ja se kuullostaa äänimurroksen omaavalta teinitytöltä. Huoneessa voi liikkua silloin kun se itkee, koska ei kuule toista itun yli, mutta Mio pitää 10 sekunnin taukoja itkussa kuullakseen onko huoneessa liikehdintää, jos tuolloin tekee virheen ja kääntää esim kylkeään sängyssä niin itku vain yltyy ja olet paljastunut. Tässä vaiheessa on enää turha esittää kuollutta vaan Mio pitää ottaa viereen, syöttää ja laittaa takaisin sänkyyn kun se on nukahtanut. Joskus mä olen onnistunut olemaan huomaamaton ja Mio on luovuttanu. Ensin hän istuu alas patjalle, huutaa edelleen, ja yhtäkkiä se kaatuu suoriltaan, yleensä naama edellä, peittokasaan ja nukahtaa. 
NO eilen siivouksen lomassa mä sain Hullun idean! Mitä jos laitettais Mio omaan huoneeseen ja kokeiltais että miten se nukkuis siellä. Reggie nosti pinniksen sinne ja siivos pois meidän varasängyn. Mio nukahti klo 12 ilman itkua ja heräsi aamulla klo 10.30 siihen että mä kävin herättämässä sen, koska mun rinnat oli melkeen räjähtää koska en ollu siis syöttäny sitä 10 ja puoleen tuntiin. Ei sit aikasemmin olla tota tehty tietenkään.

Niin onnellinen
Päivystämme vessassa

9 kommenttia:

  1. Mio ville ju också städa o så sätter ni honom i sängen, gissa om det va kiva för honom!!! Förresten så minns jag hur mycket du skrek då vi satte dej på gården i en sån där leikkikehä, omg vilket ljud, måste ta bort dej därifrån förrän sosialmyndigheterna sku ha kommit.

    VastaaPoista
  2. heeehehehehhehe, niin hauskaa et se huomaa teidän noin helposti!!!! :D mut tosi hyvä jos se tästä lähin nukkuu hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis se on oikeesti ihan uskomatonta miten nopeesti se tajuaa että joku muu on huoneessa. Meidän pikku varashälytin :)

      Poista
  3. Pikkasen menestyksekäs yö! mahtavaa! toivotaan että seuraavat yöt menee yhtä hyvn!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulenpahan vähän että ei mee ihan yhtä hyvin ens yö, se olis jo liikaa :)

      Poista
  4. hurja yö ja terkut Riikan blogista..

    VastaaPoista
  5. Jee go Mio ! Neppe oli samanlainen ja Nalakin kyllä. Kun ne nukku meijän huonees niin sais hiipiä sinne mutku laittoi omaan niin yöt on nukuttu ;) meinasin siis tätä ehdottaa but u got it ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en vieläkään usko tätä todeksi.. Se oli jotenkin liian helppoa.

      Poista