17. tammikuuta 2012

Jälleen sushia ja kirpputoria

Löydän itseni jälleen tekemästä samoja asioita kuin yleensä. Lounastan sushia ja käyn kirpparilla. 
Näin Karelia tänään ekaa kertaa tänä vuonna. Käytiin ravintolassa nimeltään Tokyo55. Sushi oli parasta mitä olen maistanu, ja tuolla ravintolassa on Japanilainen sushi-kokki, joten nyt maistoin aitoa kunnon Sushia ensimmäistä kertaa. 
Mio nukkui läpi lounaan ja heräs just sopivasti kahvin kohdalla, todennäköisesti kuumuuteen. 

Sain tänään myös kuulla kunniani äitinä. Aika raakaa oli. Istuin ratikassa matkalla kotiin. Mio yrittää saada unenpäästä (ja tiedän tämän sillä olen hänen äitinsä) ja päästää itkuntapaisia äänähdyksiä parin sekunnin välein, mutta ei siis mitään täyttä huutoa, vaan semmoista unta etsivän vauvan itkua. Nojoo, mulla kännykkä ja surffailen samalla facebookissa kun vanhempi nainen aloittaa epämielyttävän keskustelun kanssani: 

Nainen: -Etkö sä huomaa että sun lapses tarvii sua?
Minä: - Öö, anteeks mitä? (oon siis oikeesti hämilläni)
Nainen: -Sun lapsesi itkee ja sä vaan naputtelet laitettas. Eikö sun pitäisi antaa lapselles huomiota vähän enemmän? 
Minä: -Enköhän mä tunne omaa lastani ja hoida häntä niinkuin parhaaksi näen.
Nainen: -Vai niin, voisit hieman keskittyä lapseesi.
Minä: -Uskomatonta että puutut muitten asioihin. 

Nainen nousi ratikasta ja jätti mut nauramaan hiljaa itsekseni puolihysteerisesti.
Tässä vaiheessa mä oon varmaan paloauton värinen, koko ratikka tujottaa mua ja huomaan että Mion itku yltyy, koska se on siis oikeesti melkein nukkumatin luona. 
Puolustuksekseni voin sanoa että jos mä olisin menny hyysäämään Mion ympärille sinne vaunuihin niin se olis huutanu täyttä kurkkua nähtyään mut, joten tiesin 100% varmasti mitä olin tekemässä, mutta kieltämättä tämä vanha nainen sai minut täysin nolattua + saamaan mut tuntemaan itseni 100% huonoksi äidiksi. Asiaa pahensi se että meillä oli vielä tosi pitkä matka kotiin, ja jouduin istumaan ainakin 15min piinapenkissä. Ja siis mun mielestä tuo nainen oli täys idiottii,

Löysin kirpparilta Natasha Kampushin kirjan, 3096 päivää. Luen sen heti kun saan järjestettyä sille aikaa. Löysin Miolle puupalikoita, ne oli jotenkin ihanan ajattomia, ja viimeeksi ostin samalta kirpparilta retro Babar -Laatikon johon palikat sopivat täydellisesti, joten tunnen itseni lottovoittajaksi :) Kirppari jolla käytiin tänään on nimeltään Kaivarin Kanuuna, ja se on ehkä paras second-hand kauppa täällä Helsingissä.

Huomatkaa maha joka 'lepää' vyön päällä



Babar- Klassikko

Palikat

10 kommenttia:

  1. såna där små pojkar har ännu gullig mage då den hänger på byxorna...

    VastaaPoista
  2. Ihana babar laukku :) ja turha täti! Olet hyvä mama!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Babar laukku on niin kaunis <3

      Poista
  3. hahaa mikä täti. tommisia löytyy joka nurkan takaa, ne luulee aina tietävänsä parhaiten:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, sen takia mä yritinkin sulle eilen soittaa koska tarvitsin moraalista tukea tähän tilanteeseen, ja SÄ ymmärrät :)

      Poista
  4. Raivostuttavia ihmiset jotka luulee tietävänsä paremmin kuin äiti itse. Mikali on samallainen, se ärisee ja pitää sellasta itkun tapasta ääntä ku se laittaa nukkumaan, ja jos siihen menee häiritsemään niin se ei varmasti nuku vaan hermostuu. Elä huoli, hyvä äiti oot! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmettelen vaan että miten voi olla että se nainen joka oli n. 60-70-kymppinen ei muka tiedä tätä? Ihan varmasti sillä on lapsia itsellään!! No se oli ulkonäön perusteella semmonen eira-snobi turkistakkeineen... ottaa vieläki päähän!

      Poista
  5. Tyhmä mummeli. Sil on varmaan siel Eirassa ollu aina oma ladtenhoitaja eikä se tiä mistään mitään. Mä nään nyt jo punaista ku ajattelen et joku puuttuu mun kasvatusasioihin!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulee jotenkin joo niin vihaseks kun joku tuntematon puuttuu omiin asioihin, VARSINKIN lastenkasvatus asioissa. Mutta huomaa että ite syyllistyy samaan, paitsi että se on yleensä seläntakana :D

      Poista
  6. tur att vi köpte Babar-kappsäcken. I den får han packa sin vattenflaska då han kommer till Bamse.

    VastaaPoista